English Swedish

Hur fungerar det om du skickar oss en anmälan för att hitta boende till er?

  • När ni lämnar oss era uppgifter genom att fylla i och skicka formuläret, bekräftar vi per mejl att vi har fått dem och vi börjar med att söka en värd och boende som passar er. Ibland kan det ta lite längre, och så klart har ni friheten att även söka själva genom internet eller andra kanaler. Vi önskar bara att ni håller oss uppdaterade om ni hittar boende själv.
  • Vi informerar och uppdaterar er vilket boende som finns tillgängligt och efter att ni, användare, har bestämt er för att acceptera boende/rum och när hyresvärden har godkänt er, skriver vi en bokningsbekräftelse till er. Den kommer vi att skicka i första hand per mejl till er. Om så önskas kan vi givetvis skicka den med post.
    Avtalet är alltid direkt mellan användare och värden som hyr ut sitt boende. Det är inte förrän nu att Jokkmokk Arctic Dream har rätt till att skicka er en faktura för den utförda tjänsten.
  • Vi skickar en bokningsbekräftelse per mejl, eller med posten om ni önskar. Ni kontrollerar om allting stämmer.
    Ni svarar oss senast 48 timmar senare att allt är ok. Sen mejlar vi er all information ni behöver, hur ni kommer att hitta till hyresvärden.
  • Vi kommer att skicka 2 olika dokumenten. Det kommer en faktura med vår förmedlingsavgift.
    Och det kommer ett separat brev med bankkonto och kostnader som ni ska betala för boendet.
    Vi har öppnat ett speciellt konto bara till förmedling av privat logi.
  • Förmedlings avgiften är aldrig återbetalbar!
  • Användare betalar hela summan för privat boende i SEK till detta speciella bankkontot. Avräkning till hyresvärden sker efter att ni har använd boende.
  • 25% av totalsumman som ni betalar för att använda boende är aldrig återbetalbar.
  • Jokkmokk Arctic Dream övervakar, administrerar och hanterar era pengar tills ni har använd boende. När ni checkar ut sker slutbetalning till hyresvärden.
  • Tillsammans med en juridisk rådgivare har vi skrivit våra Allmänna villkor och alla ska förhålla sig till dem.
    Ni kan läsa dem redan här på webbsidan. Vi mejlar dem till er om så önskas när vi kan bekräfta er att vi har hittat boende till er. Ifall ni behöver avboka eller vill avboka boende, kommer vi att hantera våra Allmänna villkor för Jokkmokk Arctic Dream. Det är vi som kommer att hantera återbetalningar om ni har rätt till det. Det är därför vi även behöver era bank uppgifter!

Vår förmedlingsavgift 2021:
500 SEK incl. moms per bokning